29 augustus 2014 Pieterburen-Winsum, 11,7 km




En daar rij ik dan met de auto naar Winsum, ik heb er 2 jaar over moeten denken en dan kom ik 5 minuten te laat voor de bus. Even bezinning bij het bus/trein station van Winsum. Het hoort er bij...
Met de bus naar Pieterburen 'wilt u mij bij het Pieterpad start punt er uitzetten??"(is de paus katholiek) !! Eindelijk sta ik daar!! Pieterburen, niet bij Lenie, maar bij het startpunt van het Pieterpad.
Mooi zonnetje, stevige wind, (zuid), goed wandelweer. 
Veel weilanden en Groningse boerderijen.  Na 400 meter kom ik al de eerste 'Pieterpadders' tegen. van verre herkenbaar door de wandelkleren, rugzak en het pieterpadboekje in de hand. Ze zeggen vriendelijk lachend gedag. Zouden die er nu dus bijna zijn?? nog 400 meter te gaan?? Wat een verschil met mij...ik moet nog een kleine 500 kilometer!
Via het Oosterbos en Eenrum loop ik naar Winsum
In Winsum is er net een markt. Via de markt naar het station, de auto gelopen.
En naar Zuidlaren voor het B&B Vredenhof.
www.devredenhof.nl





Bij cafĂ© "De buren van Pieter"                                        






het mooie Groningse landschap


een van de vele wegwijzers langs de route

B&B de Vredenhof, Zuidlaren (aan te bevelen!!)